برگه جدید فقط نتایج مبتنی بر متن را بازمیگرداند و از بسیاری از اضافهکاریهایی که گوگل در جستجوهای استاندارد خود ساخته و به آنها پرداخته است، صرفنظر میکند.
اولین چیزی که به فکر شما میرسد وقتی کلمات “جستجوی وب” را میخوانید چیست؟ بر اساس دادههای سهم بازار، نه نفر از ده نفر میگویند “گوگل”، یا حداقل این انتخاب جستجوی وب در سطح جهان است که با اختلاف زیادی ۹۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. گوگل تازگی گزینه جستجوی “وب” را در کنار زبانههای معمول تصاویر، اخبار، خرید، نقشهها و غیره منتشر کرده است. این ممکن است موضوع بزرگی باشد.
اما صبر کنید، “جستجوی وب” در نرم افزار مرورگرهای وب چیزی نیست که شما قرار است با یک پرسش استاندارد گوگل به دست آورید، بدون نیاز به کلیک روی یک زبانه ثانویه؟ بله و خیر. حساب کاربری توییتر SearchLiason رسمی گوگل توضیح میدهد که زبانه وب نتایج را به گونهای فیلتر میکند که فقط نتایج مبتنی بر متن بازگردانده شود و تصاویر، ویدئوها، محصولات خرید، نقشهها و تمام افزونههای مدرن گویا به اصطلاح مفید دیگر گوگل کنار گذاشته میشوند. این تقریباً ماشین زمان به زمانی است که جستجوی وب واقعاً بر روی متن متمرکز بود، بدون میزان زیادی از زمینههای اضافی و افزونهها.
به طور حیاتی، این همچنین بسیاری از اضافات را که گوگل به طب جستجو در زبانه “همه” اضافه کرده است، به دلایل مشتری محور و محرک سود، حذف خواهد کرد. علاوه بر تبلیغات استاندارد، گوگل ماژول های بیشتری را به جستجو افزوده است که نتایج وب محور متداول را به حاشیه می راند. این تنها با افزودن های هوش مصنوعی جدید گمینی که گوگل دیروز در گوگل I/O نشان داد، بیشتر نمایان خواهد شد.
و کاربران استاندارد تنها افرادی نیستند که شکایت می کنند. آلودگی جستجوی متنی “خالص” با نتایج تولید شده به صورت خودکار، کاربران گوگل را در صفحه جستجوی خود نگه می دارد و به این معنی است که ترافیک کمتری به صفحات اطلاعاتی واقعی، مانند صفحه ای که در حال حاضر در آن هستید می رود. توییت پیگیری گوگل به طور مستقیم به این موضوع اشاره نمی کند، اما به آن اشاره می کند.
اخطار بر دستکاری نتایج موتور جستجو
مالکان سایت و ناشران سال هاست که درباره این موضوع هشدار می دهند. علاوه بر دستکاری نتایج موتور جستجو از طریق هدف گذاری الگوریتم بهینه سازی موتور جستجو، که باعث شده است سایت های با کیفیت پایین در بالای نتایج جستجو قرار بگیرند، گوگل و سایر موتورهای جستجو اکنون با افزایش چشمگیر متن تولید شده توسط هوش مصنوعی و فروشندگان جعلی که به دنبال فریب مردم هستند، مواجه هستند. این باعث کاهش غیرقابل استمرار ترافیک به برخی از سایت های کوچکتر شده است، که امسال در یک پست گسترده به اشتراک گذاشته شده توسط HouseFresh مشاهده شده است.
بعضی از این مصایب ناشی از افرادی است که نتایج گوگل را جیره بندی می کنند. بعضی از آنها عمدی هستند، با گوگل نگه داشتن کاربران در صفحه جستجوی خود و درگیر کردن آنها با محتوای خود به جای رفتن به سایر قسمت های وب. افزودن یک گزینه “وب” مخصوص، برای بازگشت به “ده لینک آبی”، همانطور که The Verge می گوید، آزمایش نتایج اولیه.
گوگل می گوید که زبانه “وب” جدید در دو روز آینده در سراسر جهان در حال راه اندازی است، و متأسفانه من در دسته اولیه هیچ کدام از دستگاه های خود نیستم. اما آزمایش The Verge نشان می دهد که گزینه وب واقعاً بسیاری از اضافات حواس پرت کننده ای را که به گوگل اینقدر ادغام شده اند، که گاهی اوقات جستجوی خود را روی بینگ یا DuckDuckGo تکرار می کنم تا آنها را فیلتر کنم، حذف می کند.
و من با Sean Hollister موافقم که این ابزار باید در رابط کاربری گوگل بسیار قابل مشاهده تر باشد، به ویژه از آنجایی که اغلب زیر دکمه “بیشتر” در دسکتاپ پنهان است. به نظر می رسد بیشتر یک فکر ثانویه باشد تا راه حلی برای برخی از مشکلات ذکر شده در بالا. این واقعیت که ما این اطلاعات را از چند پست توییتر دریافت می کنیم، و نه از یک ویژگی بزرگتر در گوگل I/O یا حتی در وبلاگ جستجوی گوگل، خیلی چیز را نمی گوید.
برای دریافت اخبار روز تکنولوژی با ما در سئوتک همراه باشید.
اولین دیدگاه را شما بنویسید