هیوندای دفتر استراتژی نیمههادی را منحل کرد، عقبگرد به آرزوهای توسعه تراشههای خودمختار داخلی
در حالی که خودروسازان ژاپنی نیسان و هوندا در حال همکاری برای ادغام تا سال ۲۰۲۶ در برابر رقابت شدید با رقبای چینی هستند، غول خودروسازی کره جنوبی، هیوندای نیز اخیراً اقدام مهمی انجام داده است. بر اساس گزارش ETNews، این شرکت دفتر “استراتژی نیمههادی” خود را که در اوایل سال ۲۰۲۲ تأسیس شده بود، منحل کرده است.
به گفته منابع صنعتی که در این گزارش نقل شدهاند، هیوندای مسئولیتهای این دفتر را به بخش پلتفرمهای پیشرفته خودرو (AVP) و دپارتمانهای تأمین منتقل کرده است. رئیس این دفتر، معاون رئیسجمهور جائه-سئوک چائه، که در سال ۲۰۲۲ از سامسونگ الکترونیکس به هیوندای پیوسته بود، نیز در حین reorganiztion از سمت خود کنارهگیری کرد.
اگرچه تیم توسعه سیستم روی تراشه (SoC) همچنان باقی مانده است، اما این موضوع به شدت به آرزوی هیوندای برای توسعه تراشههای داخلی آسیب میزند. یک نماینده هیوندای به ETNews گفت که این reorganiztion تلاشی برای سادهسازی قابلیتها و افزایش همافزایی است.
طبق گزارش، بازار تراشههای خودران تحت سلطه چند بازیگر مانند Mobileye، تسلا، NVIDIA و Qualcomm قرار دارد و هیوندای به شدت به تراشههای ADAS Mobileye وابسته است.
اگر توسعه داخلی غیرعملی به نظر برسد، هیوندای ممکن است تمرکز خود را به سمت نیمههادیهای دیگر تغییر دهد، این تلاش را رها کند یا همکاری خود را با شرکت تسریعکننده هوش مصنوعی Tenstorrent تقویت کند.
گزارش ETNews همچنین به این نکته اشاره میکند که بسته شدن دفتر استراتژی نیمههادی نشاندهنده یک ارزیابی دقیق از پروژههای نیمههادی هیوندای است، در حالی که یک برنامه کلیدی که شامل تراشه خودران است و قرار است تا سال ۲۰۲۹ به تولید انبوه برسد، در حال حاضر تحت بررسی است.
گزارش دیگری از Korea Economic Daily پیشنهاد میکند که هیوندای به احتمال زیاد تولید تراشههای خودران خود را به بخش کارخانهای سامسونگ واگذار خواهد کرد و به نظر میرسد که به دنبال استفاده از فرآیند SF5A مبتنی بر ۵ نانومتر سامسونگ است.
سامسونگ، که تجربه زیادی در تولید تراشههای خودرویی دارد، در ژوئیه ۲۰۲۳ قراردادی برای تولید تراشههای نسل بعدی Full Self-Driving (FSD) تسلا برای استفاده در خودروهای خودران سطح ۵ این خودروساز آمریکایی امضا کرده است.
اولین دیدگاه را شما بنویسید