افزایش سهام دیزنی به دلیل رشد استریمینگ و پیش‌بینی‌ها

افزایش سهام دیزنی به دلیل رشد استریمینگ و پیش‌بینی‌ها

نکات کلیدی:

  • دیزنی روز پنج‌شنبه نتایج مالی سه‌ماهه چهارم سال مالی خود را اعلام کرد.
  • درآمد بخش سرگرمی که شامل شبکه‌های تلویزیونی سنتی، استریمینگ مستقیم به مصرف‌کننده و فیلم‌ها می‌شود نسبت به سال گذشته ۱۴٪ افزایش یافته است.
  • در سال مالی ۲۰۲۵، این شرکت انتظار دارد رشد درآمد تعدیل‌شده به صورت یک‌رقمی بالا نسبت به سال مالی قبلی داشته باشد.

اطلاعیه مالی دیزنی

دیزنی روز پنج‌شنبه نتایج مالی سه‌ماهه چهارم خود را اعلام کرد و به‌طور جزئی از پیش‌بینی‌های تحلیلگران جلوتر رفت، زیرا رشد استریمینگ به پیشبرد بخش سرگرمی کمک کرد.

رشد و سودآوری کسب‌وکار استریمینگ همراه با تابستانی پر از موفقیت در گیشه و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در کسب‌وکار پارک‌های تفریحی این شرکت در زمانی که صنعت رسانه با آشفتگی مواجه است، شکل می‌گیرد. دیزنی در حال بازسازی خود تحت رهبری بوب ایگر، مدیرعامل بازگشته، است که در تلاش است شرکت را قبل از واگذاری آن به جانشینش در اوایل ۲۰۲۶ بهبود بخشد.

مدیران شرکت روز پنج‌شنبه پیشرفت‌های قابل توجه دیزنی در سال گذشته را مورد تحسین قرار دادند و گفتند که “به چشم‌اندازهای بلندمدت کسب‌وکار مطمئن هستند”، و پیش‌بینی‌هایی را برای سال‌های مالی ۲۰۲۵، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ ارائه کردند.

در سال مالی ۲۰۲۵، این شرکت انتظار دارد رشد درآمد تعدیل‌شده به صورت یک‌رقمی بالا نسبت به سال مالی قبلی داشته باشد. این شرکت همچنین انتظار دارد رشد EPS تعدیل‌شده دو رقمی در سال‌های مالی ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ داشته باشد.

هو جانستون، مدیر مالی دیزنی، در مصاحبه‌ای با برنامه “Squawk Box” CNBC گفت: “فکر می‌کنم این واقعیت که ما در سال ۲۴ چنین عملکرد قوی‌ای داشته‌ایم، بخش مهمی از پیش‌بینی‌هایی است که دریافت می‌کنیم. اگر به ابتکارات بزرگ که سرمایه‌گذاری کرده‌ایم فکر کنید، قرار دادن خلاقیت در مرکز شرکت و بر این اساس، ما گفتیم که می‌خواهیم سودآوری را بهبود ببخشیم و به وضوح در حال انجام این کار به‌صورت معناداری هستیم.”

سهام دیزنی در معاملات ابتدایی بیش از ۹٪ افزایش یافت.

این‌جا آنچه دیزنی گزارش داده است در مقایسه با انتظارات وال استریت بر اساس گزارش LSEG آمده است.

نتایج مالی دیزنی: رشد سود و درآمد در بخش‌های مختلف

  • سود هر سهم: ۱.۱۴ دلار تعدیل‌شده در مقایسه با ۱.۱۰ دلار پیش‌بینی‌شده
  • درآمد: ۲۲.۵۷ میلیارد دلار در مقایسه با ۲۲.۴۵ میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده

درآمد خالص دیزنی به ۴۶۰ میلیون دلار، معادل ۲۵ سنت برای هر سهم، از ۲۶۴ میلیون دلار، معادل ۱۴ سنت برای هر سهم در سه‌ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافته است. با تنظیم برای موارد یک‌باره، از جمله هزینه‌های بازسازی و افت ارزش، دیزنی سود هر سهم ۱.۱۴ دلار را گزارش کرده است. درآمد کلی دیزنی ۶٪ افزایش یافته و به ۲۲.۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد کل عملیات بخش سرگرمی، که شامل شبکه‌های تلویزیونی سنتی، استریمینگ مستقیم به مصرف‌کننده و فیلم‌ها است، نسبت به سال گذشته ۱۴٪ افزایش یافته و به ۱۰.۸۳ میلیارد دلار رسیده است.

فیلم “Inside Out 2” از دیزنی پیکسار تابستان امسال به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ تبدیل شد و فیلم “Deadpool & Wolverine” به پرفروش‌ترین فیلم R-rated تاریخ تبدیل گردید. این فیلم‌ها در طول سه‌ماه ۳۱۶ میلیون دلار سود برای بخش سرگرمی به همراه داشتند و بخش سرگرمی به طور کلی نزدیک به ۱.۱ میلیارد دلار سود گزارش کرد.

دیزنی به عنوان اولین استودیو فیلم‌سازی که در سال ۲۰۲۴ به درآمد جهانی ۴ میلیارد دلار رسید، اعلام کرد که از روند رو به رشد به سمت فصل تعطیلات با انتشار آینده “Moana 2” و “Mufasa: The Lion King” خوشحال است.

رشد در استریمینگ

رشد در استریمینگ

سرویس‌های استریمینگ دیزنی با ارائه محتوای بی‌نظیر و متنوع، رشدی قابل‌توجه در بازار داشته‌اند

پنج سال پس از راه‌اندازی Disney+، این سرویس استریمینگ از ضرر سالانه ۴ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۲ به سودآوری رسیده است.

کسب‌وکار ترکیبی استریمینگ دیزنی، که شامل Disney+، Hulu و ESPN+ است، در دوره سپتامبر ۳۲۱ میلیون دلار درآمد عملیاتی گزارش کرده، در مقایسه با ضرر ۳۸۷ میلیون دلار در دوره مشابه سال گذشته.

مدیران شرکت در اعلامیه‌ای گفته‌اند که به آینده استریمینگ به عنوان “یک حوزه رشد قابل توجه” برای دیزنی اطمینان دارند.

دیزنی همچنین به جمع همتایان خود، از جمله Warner Bros. Discovery، Netflix، Comcast و Paramount Global، که در سه‌ماهه اخیر به افزایش مشترکان استریمینگ پرداخته‌اند، پیوسته است. مشترکان اصلی Disney+ (که Disney+ Hotstar در هند و سایر کشورهای منطقه را شامل نمی‌شود) با ۴.۴ میلیون رشد، یا ۴٪، به ۱۲۲.۷ میلیون رسیدند. مشترکان Hulu نیز ۲٪ افزایش یافته و به ۵۲ میلیون رسیدند.

درآمد متوسط به ازای هر کاربر برای مشتریان داخلی Disney+ از ۷.۷۴ دلار به ۷.۷۰ دلار کاهش یافته است، زیرا شرکت درصد بالاتری از مشتریان را در سطح ارزان‌تر و پشتیبانی‌شده با تبلیغات دارد.

مدیران شرکت گفتند که بیش از نیمی از مشترکان جدید Disney+ در ایالات متحده، سطح ارزان‌تر و پشتیبانی‌شده با تبلیغات را انتخاب کرده‌اند و این “نویدبخش آینده” است. شرکت‌های رسانه‌ای بر روی تبلیغات به عنوان راهی برای افزایش سودآوری در کسب‌وکار استریمینگ تمرکز کرده‌اند.

در طول سه‌ماهه چهارم مالی، درآمد تبلیغاتی استریمینگ دیزنی به دلیل Disney+ ۱۴٪ افزایش یافته و مدیران انتظار دارند که این عامل در آینده به درآمد استریمینگ کمک کند.

با این حال، آن‌ها انتظار دارند که “کاهش ملایمی” در مشترکان اصلی Disney+ در سه‌ماهه اول مالی ۲۰۲۵ نسبت به سه‌ماهه قبلی به دلیل افزایش قیمت‌ها و پایان یک پیشنهاد تبلیغاتی اخیر، اتفاق بیفتد.

سود کل سال در کسب‌وکار استریمینگ سرگرمی، که ESPN+ را شامل نمی‌شود، انتظار می‌رود که نسبت به سال مالی قبلی حدود ۸۷۵ میلیون دلار افزایش یابد و در سال مالی ۲۰۲۶ نیز افزایش دو رقمی درصدی داشته باشد.

به‌روزرسانی پارک‌های تفریحی

به‌روزرسانی پارک‌های تفریحی

دیزنی با به‌روزرسانی‌های جدید در پارک‌های تفریحی خود، تجربه‌ای جادویی‌تر و مدرن‌تر برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است

بخش تجربیات دیزنی، که شامل پارک‌های تفریحی و محصولات مصرفی است، با ۱٪ رشد به ۸.۲۴ میلیارد دلار درآمد رسید.

به تازگی، پارک‌های تفریحی به ویژه در ایالات متحده پس از افزایش حضور پس از کووید با کاهش مواجه شده‌اند. شرکت‌ها هشدار داده‌اند که این رکود به فصول آینده نیز منتقل خواهد شد. Comcast به تازگی گزارش داد که درآمد پارک‌های تفریحی Universal آن در سه‌ماهه اخیر به دلیل کاهش حضور کاهش یافته است.

درآمد عملیاتی پارک‌های داخلی دیزنی ۵٪ افزایش یافته و به ۸۴۷ میلیون دلار رسیده است، که به دلیل افزایش هزینه‌های مهمان در پارک‌ها و خطوط کروز است.

با این حال، درآمد عملیاتی در پارک‌های بین‌المللی ۳۲٪ به دلیل کاهش حضور و هزینه‌های مهمان و همچنین افزایش هزینه‌ها کاهش یافته است.

مدیران دیزنی اشاره کردند که کسب‌وکار تجربیات درآمد و سود کل سال مالی را به رکورد رسانده است، “با وجود برخی چالش‌های صنعتی که در نیمه دوم سال مالی بروز کرد.” با این حال، آن‌ها به آینده با گسترش خطوط کروز و افزودن به پارک‌های تفریحی خود اطمینان دارند.

بخش تجربیات دیزنی انتظار می‌رود که در سال مالی آینده نسبت به سال گذشته ۶٪ تا ۸٪ رشد سود داشته باشد. دیزنی همچنین اشاره کرده که سه‌ماهه اول مالی با ۱۳۰ میلیون دلار ضرر به دلیل تأثیر طوفان‌های هلن و میلتون، و همچنین ۹۰ میلیون دلار به دلیل هزینه‌های پیش‌راه‌اندازی Disney Cruise Line مواجه خواهد شد.

برای اطلاع از اخبار روز رسانه و مدیا با ما در سئوتک همراه باشید.

اشتراک گذاری