رافعایل کولانتونیو، کارگردان Dishonored و بنیانگذار Arkane، میگوید متاکریتیک باعث میشود توسعهدهندگان بازیهای “ایمن و کسلکننده” بسازند و در عوض بازیهایی مانند Stalker 2 به دلیل اشکالات فنی در زمان عرضه آسیب میبینند.
کولانتونیو میگوید: “اکوسیستم متاکریتیک توسعهدهندگان را تشویق میکند تا بازیهای ایمن و کسلکننده بسازند. به محض اینکه یک بازی در زمان عرضه مرتب باشد، شما ۸۰٪ امتیاز خواهید گرفت، هرچقدر هم که بازی کسلکننده باشد. در مقابل، Stalker 2 به دلیل مشکلاتش در زمان عرضه فقط ۷۳ میگیرد. این ناعادلانه و گمراهکننده است.”
در حال حاضر، نسخه PC بازی Stalker 2 میانگین امتیاز ۷۴ از ۱۰۰ را از ۶۰ نقد دریافت کرده و نسخه Xbox آن میانگین ۷۸ از ۱۹ نقد را دارد. یکی از بزرگترین مشکلات این بازی FPS، همانطور که در نقد خودمان از Stalker 2 اشاره شده، مشکلات فنی متعدد در زمان عرضه است.
کولانتونیو ادامه میدهد: “یک بازی بد بدون اشکال امتیاز بهتری نسبت به یک بازی عالی با اشکال دارد. این بدان معناست که جوهره بازی در نظر گرفته نمیشود؛ به این معنی که سه ماه بعد، وقتی بازی عالی تعمیر میشود، همچنان امتیاز بدی دارد. آیا این برای شما منطقی است؟”
او اضافه میکند: “[متاکریتیک] توسعهدهندگان را تشویق میکند تا با ساخت بازیهای آسان که راحتتر میتوان آنها را مرتب کرد، محتاط باشند. به محض اینکه بازیهایی با امکانات زیاد ارائه میدهید، خود را در معرض بازیای سختتر برای مرتبسازی در زمان عرضه قرار میدهید.”
یکی از کاربران به Fallout New Vegas اشاره میکند، که مانند Stalker 2 با مشکلات فنی زیادی عرضه شد، اما همچنان یکی از محبوبترین بازیهای سری است. کولانتونیو در این باره میگوید: “[Fallout New Vegas] مثال عالی از یکی از بهترین بازیهای ساخته شده است که متاکریتیک آن با واقعیت مطابقت ندارد. یک بازی باگدار فوقالعاده میتواند تعمیر شود، اما یک بازی کسلکننده همچنان کسلکننده خواهد ماند.”
کولانتونیو در سال ۲۰۱۷ از Arkane جدا شد و سپس WolfEye Studios را تأسیس کرد، اما قبل از آن نیز در توسعه Prey نقش داشت.
توسعهدهنده Stalker 2، GSC Game World، برنامههای زیادی برای اصلاح بازی دارد، که سیستم A-life در صدر این لیست قرار دارد. بهطور خلاصه، سیستم A-life در Stalker 2 به همه NPCها زندگیهای درونی غنی میدهد و به آنها اجازه میدهد بدون توجه به فعالیتهای بازیکن کار خود را انجام دهند.
در حال حاضر، این سیستم در Stalker 2 طبق انتظار عمل نمیکند، اما GSC Game World متعهد به بهبود آن است. “ما میدانیم که این سیستم برای ایجاد یک جو غوطهور در منطقه بسیار مهم است و بهترین تلاش خود را برای رفع مشکلات شناخته شده خواهیم کرد. ما در حال اصلاح آن هستیم و آن را اصلاح خواهیم کرد.”
در حین کاوش در منطقه، ما بهترین سلاحهای Stalker 2 را جمعآوری کردهایم و همچنین مکان دقیق هر یک از آثار Stalker 2 را ارائه میدهیم.
برای اطلاع از اخبار بازی با ما در سئوتک همراه باشید.
اولین دیدگاه را شما بنویسید