جو تسای در یک بازی نیویورک لیبرتی در مرکز بارکلیز حضور دارد. مالکین میلیاردر نتس و لیبرتی در حال ایجاد یک برند رسانهای بر مبنای فرهنگ بروکلین هستند. بی اس ای گلوبال BSE Global برنامه دارد که یک برند جدید را در اوایل ۲۰۲۵ راهاندازی کند که بر روی «روح زمانه بروکلین» تمرکز خواهد داشت. این پروژه از نظر مالی و تخصصی تأمین شده است، اما با یک فضای سخت رسانههای دیجیتال مواجه است. یک گروه از میلیاردرها به دنبال تبدیل «بروکلین» به یک برند رسانهای مشابه با outlet فرهنگ جوانان و پاپکالچر، یعنی Complex هستند.
جزئیات در حال انتشار در صحنه رسانهای نیویورک درباره اقدامهای BSE Global – شرکت مادر بروکلین نتس، نیویورک لیبرتی و مرکز بارکلیز، برای ساخت یک شرکت رسانهای و سرگرمی وسیع است. بی اس ای BSE برنامه دارد که برند رسانهای جهانی جدیدی را در اوایل ۲۰۲۵ راهاندازی کند که بر «ضبط و به اشتراکگذاری روح زمانه بروکلین» تمرکز دارد، این موضوع را سخنگوی BSE، شیرین سلیمی، به Business Insider تأیید کرد.
پول پشت BSE از جو تسای، یکی از بنیانگذاران علیبابا، و همسرش کلارا وو تسای، به همراه جولیا کچ تأمین میشود. کچ، بیوه میلیاردر و اهداکننده بزرگ محافظهکار دیوید کچ، ۱۵٪ از BSE Global را در ژوئن خرید که این قرارداد ارزش شرکت را به ۶ میلیارد دلار رسانده است.
پنج نفر با اطلاع مستقیم از برنامههای رسانهای BSE، آرزوهای بزرگی را توصیف کردند و گفتند که این شرکت در نظر دارد برندی بسازد که ریشه در فرهنگ بروکلین داشته باشد اما بتواند به صورت ملی و حتی جهانی گسترش یابد. این افراد به دلیل بحث درباره برنامههای محرمانه ناشناس ماندهاند؛ هویت آنها برای BI مشخص است.
سلیمی به BI تأیید کرد که این پروژه بهطور داخلی «برند ایکس» نامیده میشود. یکی از افرادی که از برنامههای BSE آگاهی دارد، گفت یکی از نامهای پیشنهادی «بوم» بود، هرچند سلیمی اظهار داشت که این نام در حال حاضر مورد بررسی نیست.
سلیمی گفت BSE در حال ساخت مشاغل مکمل در کنار تیمهای خود و مرکز بارکلیز است که از روح بروکلین از طریق ورزش، مد، غذا، موسیقی و هنر بهرهبرداری میکند.
بی اس ایBSE تعدادی از کهنهکاران Complex را استخدام کرده است
BSE بذرهای یک حرکت رسانهای را زمانی کاشت که در مارس، رسانه محلی بروکلین مگزین را خرید و آن را به BKMag تغییر نام داد و در نوامبر دوباره راهاندازی کرد.
«آنها در تلاشند که صدای بروکلین باشند»، فرد دومی که از برنامههای BSE آگاهی دارد، گفت. «یک فرصت ملی وجود دارد که با بروکلین مگزین وجود ندارد. مردم نام بچههایشان را بروکلین میگذارند.»
BSE چندین رویکرد مختلف را بررسی کرده و به ساخت یا خرید مجموعهای از عناوین سبک زندگی فکر کرده است. فرد دومی که از برنامههای BSE آگاهی دارد، گفت که این شرکت همچنین خرید Complex را برای تسریع در برنامههای خود بررسی کرده است.
زیر نظر سام زاسمن، مدیرعامل با تجربه از آژانس ورزش و فرهنگ IMG، BSE حداقل پنج کهنهکار از Complex را به کار گرفته است. او همچنین ریچ آنتونیلو، مدیرعامل سابق Complex را به عنوان مشاور استخدام کرده است.
Complex در سال ۲۰۰۲ توسط طراح پوشاک خیابانی مارک اکو تأسیس شد و به یک داستان موفقیت نادر در رسانههای دیجیتال تبدیل شد، که به تأثیر خود بر فرهنگ جوانان و سریهای ویدیویی بلندمدت خود در یوتیوب کمک کرد. این برند یک جشنواره به نام ComplexCon، خطوط محصولات و سایر پروژهها را به وجود آورد.
BuzzFeed Complex را در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار خرید و در اوایل ۲۰۲۴ آن را به شرکت تجارت الکترونیک NTWRK به قیمت حدود یکسوم مبلغ اولیه فروخت. BuzzFeed بخش غذایی Complex، First We Feast، را که به خاطر سری ویدیویی محبوب «Hot Ones» شناخته میشود، حفظ کرد.
بی اس ای BSE بروکلین را بهعنوان سکویی برای راهاندازی کسبوکارهایی از شراب تا کمدی میبیند
ایده کلی BSE این است که از سرمایه فرهنگی بروکلین برای ایجاد زنجیرهای از کسبوکارها استفاده کند که شامل هتلها، مکانهای موسیقی، شراب، پوشاک خیابانی و رسانه میشود. به عنوان بخشی از برنامهای ۱۰۰ میلیون دلاری برای بهبود منطقه، BSE بهتازگی دو باشگاه عضویت در مرکز بارکلیز راهاندازی کرده است که با امکانات لوکسی مانند مبلمان مخملی و کوکتلهای خاص تزئین شدهاند و همچنین یک باشگاه شراب را راهاندازی کرده است. BSE همچنین به بررسی برگزاری یک تور کمدی پرداخته است، به گفته یک منبع سوم که از برنامههای رسانهای شرکت آگاه است.
نظارت بر تلاشهای رسانهای بر عهده دژوان ویلسون است که در فوریه بهعنوان مدیر محصولات و تجربیات BSE به این شرکت پیوسته است. ویلسون یک بازاریاب با سابقه است که در شرکتهایی مانند اندِور، کوکاکولا، نایکی و ساوندکلود فعالیت کرده است.
به علاوه، بهکارگیری آنتونیلو، BSE سایر فارغالتحصیلان Complex را نیز استخدام کرده است که شامل آیا آدریانو، معاون سابق محتوای Complex؛ استفان برسکین، مدیر سابق رسانههای اجتماعی؛ زیون اولوجده، رئیس سابق ورزش؛ اریکا ترنر، معاون سابق برنامهریزی و توسعه؛ و لوکاس ویسنتال، مدیر سابق توسعه محتوای بینالمللی است.
رسانههای دیجیتال یک بخش مشکلدار هستند
رسانههای دیجیتال به تازگی با موانع بزرگی مواجه شدهاند، زیرا شرکتهای بزرگ فناوری بخش زیادی از هزینههای تبلیغات دیجیتال را جذب کرده و توزیع ناشران را در پلتفرمهای خود محدود کردهاند.
حتی با وجود منابع مالی عمیق و رهبری خوب متصل BSE، برخی از افرادی که از برنامههای آن آگاهی دارند، در مورد اینکه تعهد آنها به رسانه تا کجا پیش خواهد رفت، تردید داشتند. برخی همچنین اشاره کردند که شهر هماکنون توسط بسیاری از رسانههای معتبر مانند نیویورک تایمز، مجله نیویورک Vox Media و رسانههای محلی کوچکتر پوشش داده میشود.
با این حال، ریشههای BSE در ورزش میتواند در زمانی که ورزشکاران و تیمها بهطور فزایندهای به رسانه و فرهنگ پاپ تبدیل میشوند، یک دارایی مهم باشد. تیم بسکتبال زنان نیویورک لیبرتی به تازگی اولین قهرمانی خود را جشن گرفت و ماسکوت آن، الی فیل، به یک نماد مد تبدیل شده است. در همین حال، بروکلین نتس NBA یک پایگاه هواداری بزرگ جهانی ساخته است، که بخشی از آن به خاطر تمایلش به بازی در خارج از کشور است.
سایر شرکتهای رسانهای حول تیمهای ورزشی ساخته شدهاند. شبکه YES یک شبکه ورزشی منطقهای است که میزبان نیویورک یانکیز، نتس و لیبرتی است و همچنین محتوای ورزشی مرتبط دیگر را تولید میکند؛ و شبکه MSG متعلق به Sphere Entertainment که بازیهای نیویورک نیکز و برنامههای ورزشی دیگر را پخش میکند.
«فکر میکنم BSE به این درک رسیده که برند بسیار قوی دارد که میتواند اکنون دور آن بسازد»، گفت یک فرد چهارم که از برنامههای رسانهای شرکت آگاهی دارد.
منبع مقاله : businessinsider
برای اطلاع از اخبار روز رسانه و مدیا با ما در سئوتک همراه باشید.
اولین دیدگاه را شما بنویسید