6 نکته و ترفند کاربردی اینستاگرام برای بالا بردن عملکرد خود در سال 2024

۶ نکته و ترفند کاربردی اینستاگرام برای بالا بردن عملکرد خود در سال ۲۰۲۴

مدیریت یک حساب اینستاگرام، یک کار تمام وقت است. از ایجاد محتوا گرفته تا ساخت جامعه، پاسخگویی به پیام ها و نظرات و حتی مدیریت بحران های روابط عمومی، موارد زیادی برای مدیریت هر حساب اینستاگرام وجود دارد. نه تنها این، بلکه مدیریت چندین پروفایل هم ضروری است. به عنوان یک سرگرم کننده یا بازاریاب اینستاگرام، شما باید با وظایف مختلفی روبرو شوید، اما همه آنها از لحاظ رشد حساب شما به یک اندازه مهم نیستند.

چه نکات و ترفندهای مهم اینستاگرامی وجود دارد که به شما در افزایش عملکرد و افزایش پایگاه طرفداران و درگیری در سال ۲۰۲۴ و فراتر از آن کمک خواهد کرد؟

ترفندهای منسوخ شده اینستاگرام

راهنماهای آنلاین زیادی وجود دارد که ترفندها و حقه های متعدد اینستاگرام را فهرست می کنند. و واقعا خواندن بیشتر آنها اتلاف وقت است. ما بسیاری از آنها را بررسی کرده ایم و معمولاً همان ترفندهای منسوخ شده را پوشش می دهند.

برخی از این نکات منسوخ شده اینستاگرام عبارتند از:

  • امکان آرشیو پست ها بدون حذف آنها
  • استفاده از دکمه “بازگشت” برای اضافه کردن شکست خط به بیو و زیرنویس ها
  • استفاده از کاراکترهای خاص در بیو، زیرنویس ها یا استوری های شما
  • امکان سنجاق کردن پست ها در پروفایل شما
  • محدود کردن زمان صفحه در تنظیمات پروفایل شما
  • ذخیره پاسخ های به سؤالات متداول در صندوق ورودی خود
  • استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر
  • انتشار Reels یا سایر قالب های پرطرفدار

و خیلی از دیگر موارد.

اینها نه ترفندها و نکات پنهانی هستند، بلکه دانش عمومی برای هر بازاریاب و متخصص تولید محتوا محسوب می‌شوند. یا باید چنین باشند. استفاده از تمام این نکات هر روزه ممکن است به شما در صرفه‌جویی در وقت کمک کند و در نهایت عملکرد کلی شما را بهبود بخشد. با این حال، نکات و ترفندهای مفید و قابل اجرایی اینستاگرام نیز وجود دارد که باید بشناسید و از آنها برای رشد اکانت اینستاگرام خود بهره بگیرید.

نکته شماره ۱ اینستاگرام: افزایش تعامل و دسترسی مستقیم به کاربران با خودکارسازی پیام‌های مستقیم اینستاگرام

فعالیت های ابتدایی برای رشد اینستاگرام

بررسی و تحلیل رقبا و ایجاد تعامل و چند اصل ابتدایی برای بهبود روند بهینه سازی پیج اینستا

سال گذشته، خودکارسازی پیام‌های مستقیم اینستاگرام محبوب شد و اکنون بی‌تردید یک روند است. متوجه منظور ما نیستید؟ اگر دیده‌اید که سازندگان به زیرنویس‌هایشان چیزی مانند “در نظرات بنویسید ‘GUIDE’ و من به شما ارسال خواهم کرد…” یا “در نظرات بنویسید ‘START’ و شما دریافت خواهید کرد…” این همان چیزی است که منظور ما است.

با خودکارسازی پیام‌های مستقیم اینستاگرام، می‌توانید به دنبال‌کنندگان خود نزدیک‌تر شده و در عین حال محتوای با ارزش و مفیدی را به آنها ارائه دهید.

می‌توانید از خودکارسازی پیام‌های مستقیم اینستاگرام در موارد زیر استفاده کنید:

  • خوشامدگویی به دنبال‌کننده جدید در پروفایل خود.
  • ارسال مواد تکمیلی به آنچه در پست خود به طور مختصر درباره آن صحبت کرده‌اید.
  • تبلیغ آخرین کتاب الکترونیکی، وبینار، رویداد یا کارگاه خود با ارسال لینک مستقیم ثبت‌نام.
  • ارسال پیگیری به دنبال‌کنندگان خود.
  • ساخت لیست خبرنامه ایمیلی.
  • پرسیدن نظر دنبال‌کنندگان خود با ارسال پیامی حاوی نظرسنجی.

چگونه از خودکارسازی پیام‌های مستقیم اینستاگرام منتفع خواهید شد؟

  • درگیری در پروفایل شما افزایش خواهد یافت.
  • به دنبال‌کنندگان خود نزدیک‌تر خواهید شد با داشتن گفتگوهای مستقیم‌تر با آنها.
  • برای دنبال‌کنندگان شما آسان‌تر خواهد بود که با آنچه می‌خواهید به آنها منتقل کنید آشنا شوند. دیگر نیازی نیست که به بیو شما بروند تا لینک یا اطلاعات خاصی را پیدا کنند. شما به طور مستقیم پیام خواهید فرستاد و تمام اطلاعات موردنیاز را ارائه خواهید داد، بنابراین شانس از دست دادن آن کمتر خواهد بود.
  • به شما در تحقق اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت کمک خواهد کرد، مانند دانلود یا خرید کتاب الکترونیکی، ثبت‌نام در رویدادها، بازدید از پست‌های بلاگ و غیره.

توصیه شماره ۲ برای اینستاگرام: رقبای خود را پیدا کنید و تحلیل کنید

شما می توانید عملکرد خود را به طور قابل توجهی بهبود دهید با درک آنچه برای سایر پروفایل ها کار می کند. این به معنای کپی کردن فعالیت ها و محتوای آنها نیست، بلکه به معنای درک علاقه ها و ترجیحات مخاطب هدف شما و همچنین روندهای رسانه های اجتماعی است. اگرچه می توانید با نگاه کردن به پروفایل رقبا، ایده ای از آنچه در حال انجام است و عملکرد آنها را بدست آورید، اما این تصویر کامل را به شما نمی دهد. به همین دلیل است که ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مفید هستند.

می توانید از آنها استفاده کنید، به عنوان مثال، برای درک اینکه کدام یک از رقبا بیشترین درگیری را در پروفایل خود دارند، چیزی که به صورت دستی نمی توانید انجام دهید. بر اساس این اطلاعات، می توانید به عمق بیشتری از محتوا و درگیری در پروفایل با بالاترین نرخ درگیری (ER) بروید.

همچنین می توانید پست های برتر را برای گروه انتخاب شده از پروفایل ها نظارت کنید. همیشه برند با بالاترین ER نیست که پست های درگیرکننده تری دارد. گاهی اوقات همه چیز در مورد انتشار منظم و مدیریت موثر جامعه است.

توصیه شماره ۳ برای اینستاگرام : با افزودن کلیدواژه های مربوط به افراد را به طور موثر پوشش دهید

هشتگ ها دیگر چیزی نیستند در اینستاگرام که تاثیر خاصی بگذارند. این به طور رسمی اعلام نشده است، اما اکنون کلیدواژه ها بسیار قدرتمندتر هستند و شما می توانید این روند را در بسیاری از حساب ها مشاهده کنید.

بهینه سازی SEO اینستاگرام (و بهینه سازی رسانه های اجتماعی به طور کلی) به اندازه SEO وبسایت شما مهم است. افزودن کلیدواژه های مربوط در بیو و پست های شما محتوای شما را قابل جستجوتر می کند، اما به طور مهم تر، به الگوریتم کمک می کند تا محتوای شما را پیدا کرده و به مخاطب مناسب ارائه دهد.

این به این معنی نیست که شما باید استفاده از هشتگ ها را نادیده بگیرید. فقط خودتان را به اضافه کردن تا پنج مورد محدود کنید. ‘هر چه بیشتر، بهتر’ اینجا صدق نمی کند.

توصیه شماره ۴ برای اینستاگرام : شروع به افزودن بیشتر لینک ها در بیو و استوری های خود کنید تا اهداف خود را سریع تر دنبال کنید

داشتن استراتژی اصولی برای صفحه اینستاگرام

چیدمان یک برنامه درست و داشتن استراتژی اصولی برای صفحه اینستاگرام باعث افزایش فالوور، لایک و کامنت در هدف افزایش بازدهی است

نکات و ترفندهای زیادی در مورد لینک ها و هدایت کردن کاربران به وبسایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین شما در اینستاگرام وجود دارد. برای بسیاری از کسب و کارها، اینستاگرام تنها نقطه اول برقراری تماس بین برند آنها و مشتریان بالقوه است. ایجاد آگاهی از برند در اینستاگرام و علاقه در پیشنهاد شما به ندرت یک هدف نهایی است.

و در ارتباط با این موضوع، از سال ۲۰۲۴، خبر خوبی برای شما داریم.

اولین چیز این است که دیگر نیازی ندارید از ابزارهای خارجی مانند Linktree استفاده کنید تا گزینه اضافه کردن چندین لینک را در بخش بیو داشته باشید. شما اکنون می توانید تا پنج لینک را در بیو خود اضافه کنید، که این یک راحتی بزرگ است.

ثانیاً، برای مدتی است که همه می توانند لینک به استوری های خود اضافه کنند، بدون در نظر گرفتن تعداد دنبال کننده هایشان. ویژگی ‘Swipe up’ دیگر معتبر نیست، بنابراین می توانید آزادانه هر چیزی را که مایلید لینک دهید. با این حال، توصیه نمی شود که بیش از حد لینک در استوری های خود اضافه کنید. خواه پنج یا پنجاه استوری در روز اضافه کنید، نباید لینک به بیش از دو یا سه استوری اضافه کنید. در غیر این صورت، دسترسی استوری های شما ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یابد.

افزودن خیلی زیاد لینک همچنین باعث حواس پرتی دنبال کنندگان اینستاگرام شما از آنچه که مهم تر است می شود.

از لینک های اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید، اما با آگاهی کامل این کار را انجام دهید.

توصیه شماره ۵ برای اینستاگرام : کشف دسته‌بندی های محتوایی با بیشترین پتانسیل درگیری کاربران

یک بینش دیگری که ممکن است در نگاه اول واضح نباشد، نحوه عملکرد دسته‌بندی های محتوایی خاص در پروفایل شما است.

در تقویم محتوای اینستاگرام شما، احتمالاً چند دسته پست دارید، مانند راهنماهای آموزشی، تبلیغات محصول، میم ها یا انتشار گزارش ها. همه آنها به اندازه یکسان برای مخاطب هدف شما جذاب و درگیرکننده نخواهند بود. و باید بدانید کدام یک بیشترین تأثیر را در رشد پروفایل شما دارد.

شما می توانید به راحتی با استفاده از Sotrender این موضوع را کشف کنید.

با استفاده از نمودار عملکرد محتوا، متوجه خواهید شد که کدام دسته‌بندی‌ها (ایجادشده بر اساس برچسب‌های شخصی شما) از نظر تعداد بازدید و مجموع درگیری (شاخص فعالیت) موثرترند.

با پیروی از این نکته ساده اینستاگرام، می‌توانید شروع به تمرکز بر ایجاد و انتشار محتوایی کنید که واقعاً برای مخاطبان شما اهمیت دارد.

توصیه شماره ۶ برای اینستاگرام : از هزینه تبلیغاتی رقبای خود سر درآورید تا ببینید آیا بیش‌از حد هزینه نمی‌کنید

در میان بسیاری از نکات و ترفندهای اینستاگرام، نمی‌توانیم به آنهایی که مربوط به تبلیغات هستند، بی‌توجه باشیم.

اگر در تبلیغات اینستاگرام سرمایه‌گذاری می‌کنید، مهم است که بودجه خود را به طور موثر خرج کنید.

کارهایی که باید به طور مرتب انجام دهید عبارتند از:

بررسی بازگشت سرمایه تبلیغات خود.
مقایسه هزینه فعلی تبلیغات، مبدل‌سازی ها و سایر معیارهای مرتبط با کمپین های گذشته.
مقایسه CPC یا CPM خود و تعداد کلیک‌ها و بازدید های تبلیغات با آمار رقبا.
متعجب از آخرین مورد هستید؟

با Sotrender، می‌توانید سری به نتایج تبلیغات برخی از رقبای خود بزنید. قادر خواهید بود میانگین CPC یا CPM در صنعت خود را ببینید و چگونه نتایج شما با رقبا مقایسه می‌شود.

بر اساس تمام این اطلاعات، قادر خواهید بود تصمیم بگیرید که آیا باید بودجه بیشتری را صرف تبلیغات کنید یا در صورتی که تبلیغات شما بازده مناسبی نداشته باشند، از تبلیغات پرداخت خودداری کنید. این همچنین نقطه آغاز مناسبی برای بهینه‌سازی تبلیغات شما و دستیابی به نتایج بهتر در همان بودجه است.

شروع به استفاده از این نکات و ترفندهای اینستاگرام کنید

وقتی شروع به پیروی از نکات ما کنید، به آرامی اما مطمئناً متوجه خواهید شد که با چند تغییر کوچک، راهبرد بازاریابی فعلی اینستاگرام شما بسیار موثرتر می شود.

ابتدا بازبینی پروفایل اینستاگرام خود را انجام دهید تا ضعیف ترین نقاط را شناسایی کنید، و سپس اقدام به اجرای تغییرات و بهبودها کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که این یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت. نباید به دنبال نتایج سریع و بهبود شاخص های ظاهری باشید.

این همه برای حالا! کدام یک از این نکات و ترفندهای اینستاگرام برای شما بسیار مهم هستند؟

بیشتر بخوانید:

چگونه یک برند در اینستاگرام بسازیم؟

ایجاد یک برند در اینستاگرام ترکیبی از استراتژی دقیق، برنامه ریزی فیدی هماهنگ و همکاری با نفوذگران مرتبط با موضوع است، تنها برای ذکر چند مورد.

چگونه محتوا برای اینستاگرام با استفاده از قالب ها ایجاد کنیم؟

می توانید فرآیند ایجاد محتوا را با استفاده از برخی قالب های آماده که با زیبایی شناسی برند شما تنظیم شده اند، تسهیل کنید.

چگونه ایده های بیشتری برای محتوای اینستاگرام پیدا کنیم؟

راهنمای ما را با بیش از ۳۰ ایده محتوای اینستاگرام بررسی کنید. این همچنین می تواند منبع الهام بزرگی برای هرکسی باشد که تازه شروع به کار با اینستاگرام کرده است.

با ما در سئوتک بروز باشید.

اشتراک گذاری